NASA har lanceret streamingtjeneste: Den er gratis og uden reklamer

23/07/2024 13:55

Foto: NASA / YouTube
Deres streamingtjeneste tilbyder brugerne mulighed for at følge rumfartmissioner og se forskelligt indhold dedikeret til videnskab og udforskning af rummet.

'For drømmerne. For opdagelsesrejsende. For den næste generation'. Det er et kraftfuldt slogan, der introducerede streamingtjenesten NASA+.

Blandt de mange forskellige platforme, der dækker alle områder af menneskelig viden, mangler vi ikke en fra verdens mest berømte rumfartsagentur. Den nye streamingtjeneste og en helt fornyet hjemmeside er højdepunkterne i et ambitiøst projekt fra NASA.

NASA+ kræver ikke registrering og er helt gratis og reklamefri. Den er tilgængelig på forskellige platforme, herunder NASA-appen til iOS- og Android-enheder, Roku, Apple TV og Fire TV. Den er også tilgængelig via internettet. Platformen supplerer den allerede eksisterende NASA TV, men tilbyder en større variation af indhold og en højere visuel kvalitet.

Denne platform var en del af en opdatering af rumfartsagenturens hjemmesider for at være mere tidssvarende og brugervenlige. Brugere får adgang til dækning af NASA-missioner gennem samlinger af originale videoer, herunder nye serier, der blev lanceret sammen med streamingtjenesten.

"Fra forskning i exoplaneter til en bedre forståelse af Jordens klima og Solens indflydelse på vores planet samt udforskning af solsystemet, viser vores nye videnskabelige hjemmesider og kommende NASA+ videoer vores opdagelsesprogrammer på tværs af discipliner og skaber stærkere forbindelser med vores besøgende og seere," sagde Nicky Fox, Associate Administrator for NASA's Science Mission Directorate, ifølge Wired.

"Vores vision er at inspirere menneskeheden gennem en samlet og verdensklasse weboplevelse af NASA," sagde Jeff Seaton, der er Chief Information Officer for agenturet.

"NASA's digitale fodaftryk præsenterer en mulighed for dramatisk at forbedre brugeroplevelsen for det publikum, vi betjener. Modernisering af vores vigtigste hjemmesider teknologisk og forenkling af, hvordan offentligheden interagerer med vores indhold, er afgørende skridt for at gøre vores agenturs informationer mere tilgængelige og sikre."

Hvad kan man se på NASA+?

Platformen inkluderer en række livestreams, missionopdateringer og videoer, der går bag kulisserne. Det går i tråd med det, der også er tilgængeligt på NASA TV. Gennem sin hjemmeside og YouTube-kanal transmitterer rumfartsagenturet også regelmæssigt spændende øjeblikke fra missioner, Mars-roverlandinger, historiske raketopsendelser, genudsendelser af opsendelser, dockinger og splashdowns, opdagelser og meget mere.

"Vi bringer rummet lige ved hånden og et klik væk med NASA's nye streamingplatform," sagde Marc Etkind, der er ansvarlig for rumfartsagenturets kommunikation.

"Transformeringen af vores digitale tilstedeværelse vil hjælpe os med bedre at fortælle historierne om, hvordan NASA udforsker det ukendte i luften og rummet, inspirerer gennem opdagelse og innoverer til gavn for menneskeheden."